Rabu, 25 September 2019

Daily Activity 5

Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh.

Selamat hari senin :) hari yang mungkin banyak membosankan bagi beberapa orang terutama pelajar karena merupakanhari pertama kembali ke rutinitas setelah istirahat. tapi hari senin sebenarnya sangat banyak kebaikan yang terjadi pada hari senin.

dan hari ini kita akan cerita-cerita lagi tentang kegiatan yang saya lakukan di kitchen. saya berangkat dari asrama pada puku 06:30. Sambil menunggu waktu oneline sambil menunggu teman-teman yang lain. Wah ternyata hari ini Program Studi mengadakan acara Qurban. Alhamdulillah. Semoga berkah Aamiin. 

Dikarenakan ada kegiatan tersebut maka kegiatan kami agak terlambat sedikit. pada pukul 10, kami baru mulai preparean kami. dan ada satu hal yang mengejutkan, hari ini hingga 3 hari kedepan akan sangat menarik, karena dalam satu minggu ini kelompok kami akan menghandle maincourse, dimana ketika meng handle maincourse kita membutuhkan tenaga lebih.

kami mulai dengan memprepare ayam taliwang
Thawing ayam 
 
untuk spice ayam taliwang :


Sousvide ayam taliwang


Berikut recipe ayam taliwang
ayam taliwang
ingredients
4 spring chicken
800gr each, opened butterfly style and completely deboned
2stalks lemongrass, bruised
4 salam leaved
3 kaffir lime leaved
750ml chicken stock
250ml coconut cream
salt to taste
1tbsp lime juice
oil for frying
spice paste
3tbsp coconut oil
1/4tsp black pepper
5-7 birds eye chilli sliced
70gr large red chilli, halved, seeded and sliced
70gr shallots, peeled and sliced
50gr garlic, peeled and sliced
40gr ginger, peeled and sliced
40gr galangal, peeled and sliced
40gr tumeric, peeled and sliced
1tsp pal sugar
1tsp prawn (shrimp) cake, roasted
procedure
1. brine chicken for 6 hours. keep refrigerated for 4 hoours, and the final 2 hours at room temprature.
2. to make the spice paste, combine all ingredients in a stone mortar or food processor and grind into a fine paste. transfer ground spiced into a heavy saucepan, add lemongrass, salam and lime leaves and slowly heat until spices are fragrant and soft. reserve one quarter cup of spice paste for bastimg.
3. fill the saucepan with chicken stock, bring back to a boil and simmer for 10 minutes. add coconut cream and bring back to a simmer. season to taste with salt. allow sauce to cool. add 1 tbsp lime juice.
4. place each chicken into a vacuum bag. add 10 ml of sauce and vacuum seal the bags
5. vacuum cook chicken or cook in a ziplock bag at 65°C for 50 minutes. temove chicken from cooking liquid and place on a rack and allow it to rest for 45 minutes. (this will allow the skin to dry and turn golden crispy when fried or grilled)
6. bring cooking liquid back to a boil and reduce until the sauce thicken and the coconut cream start to break down
7. combine the reserved spice paste with a equal amount of coconut or vegetable oil. evenly brush chicken pieces with this marinade
8. grill the chicken over very hot glowing charcoals until golden brown. baste frequenly with basting mix on both sides to prevent the chicken from burning and to give the chicken a golden, shiny collour
9. serve with steamed rice and garnish as desired.



Preparean hari ini terlambat selesai karena kita juga memulaiagak terlambat. sehinga preparean selesai pukul 4 dan GC dimulai pukul lima sore dan kita baru meninggalkan kitchen pada pukul 7 malam.

Demikian untuk hari ini. besok kita cerita lagi dengan lebih seru.
Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh

Tidak ada komentar:

Posting Komentar